Sabra S200188 (23.12.2008 )Vorige pagina)

Lieven De Vuyst

0AA-112

Dus een door Reliant geassembleerde Sabra, die toch in België geraakte? In ieder geval links gestuurd.  De eerste Belgische GT op onze site.

Prachtig toch, als je de foto spiegelt staat hij terug in Engeland.

en frontaal:

01/08/2005 eindelijk een bezoekje gebracht aan Lieven. Zijn auto staat alweer enige tijd stil - iets met de koppeling.

Maar het was een interessant kijk-bezoekje:


Zijn de (Amerikaanse) kopers hier bedrogen?  Ze denken een Haifa-auto te kopen maar deze auto is helemaal  in Tamworth gemaakt.  Ik verwachtte hier de Engelse VIN-plates.  Niet dat het verschil maakt, maar waarom zetten ze een Haifa-plate in een in UK gemaakte auto?  Wat is de precieze juridische verhouding tussen haifa en Tamworth?


Mooie lijn - en reeds de ronde spatborden met rand.


Opmerkelijk, hadden we nog nooit gezien: een vlak dashboard zonder "kussentje" het 'Sabra'-opschrift gelijkt zeer sterk op het 'Sabre'-opschrift: hebben ze dus hermaakt in Israel - net als het dashboard - vanaf 48xx??.


Stuur en metertjes blijkbaar minder ogirineel, merk het rode verbredingkje van de deur: Engels.


En een "Engelse" deur, binnenbekleding loopt door tot tegen het venster, met verbreding en smaller dashboard, wanneer zouden ze hier "overgeschakeld" zijn?


Hier is wel wat veranderd, de ZF-bakken zijn het probleem, daar zouden ze nog eens een serie van moeten maken.


Niet-afsluitbare dop, vermoedelijk origineel, de afsluitbare kwamen maar met de 48xx-serie zouden we kunnen denken, kan nog wel beter uitgezocht worden


Ready for the road, dat karretje zou terug moeten gaan bollen, en hiervoor is zelfs geen zomerweer vereist.

En zo zag hij er dertig jaar geleden uit: foto André Delouvroy.

Sabra Back Owners TOP