Sabra 4754 ( 30/05/2013 )  Terug 

Bernard Debourg

954-EJ-41

Ergens begin 2011 kreeg ik een mailtje - over de contactsystemen van mijn site - ... Ik heb zo'n auto, heb hem jaren geleden gekocht, en een paar jaren minder geleden, achtergelaten in Frankrijk in een schuur. Zou ik hem nog terug rijvaardig kunnen maken???

Uiteraard antwoordde ik positief, de meeste Sabra's - zelfs na twintig jaar stilstand en overstromingen - zijn gemakkelijk terug te starten.

Juni 2012: mailtje: Ik ben van plan mijn Sabra te houden... ik heb een trailer waar ik een auto met 1460 mm breedte op zou kunnen trekken.... zou de Sabra daarop te krijgen zijn???

Mijn Sabra buitengereden en de precieze spoorbreedte incl. de bandbreedte gemeten...passemaatjen maar mogelijk.

Bernard vroeg me nog of ik misschien een systeem had om de vorige eigenaar te zoeken, dat was een dokter in een dorpje in zijn omgeving in Frankrijk. Op mijn suggestie reed Bernard naar het dorpje, parkeerde op de markplaats en ging een wijntje drinken... binnen het uur had hij de weduwe van de dokter gelocaliseerd..... probeer dat maar eens met een Mercedes of met een E-type!

Dit zou wel eens de eerste Israëlische GT kunnen zijn.
Spoiler aangebouwd... origineel .???
Geen rand aan de wieluitsparingen vóór noch achter.

Ouder type van deur.

Mét binnenspatborden, één hydraulisch reservoir, benzinepomp manueel bedienbaar, éénhands-opening van de motorkap.

In Wales 2013.

Engine

Alexander-kit, maar toch weer anders.

De toerenteller is een vreemd model en doordat de waarschuwingslampjes (richtingaanwijzer - grootlicht) ontbreken zijn die bijgeplaatst... grote vraag: had deze auto een mechanische of electronische toerenteller?
   

Wst

En route... prachtig toch!

Sabra Back Owners TOP