Sabra ST4879 (23.12.2008) Vorige pagina) De Craecker RLS - 201 Gerard De Craecker kocht zijn Sabra - eerste gebruik in 1965 - in 1989 in erbarmelijke staat. Toch heeft hij hem meteen gekocht zonder over de prijs te twijfelen. Omdat Gerard geen tijd had om aan de auto te werken heeft de auto jaren in een garage gestaan. Hij is dan verkocht aan iemand die meende er wel de tijd voor te hebben, maar twee jaar later heeft die hem teruggegeven. Na een tijdje werd de auto opnieuw te koop gesteld. Onderetussen waren er al wel onderdelen aangekocht voor 2500 € en was het chassis al gezandstraald en verzinkt en gespoten. Gerard ging dan op brugpensioen en nu was daar ineens de tijd om aan de auto te werken. Van dan af ging het sneller: vier lagen verf en een afwerking met Candy apple red pearl (onthouden) en de auto ziet er al heel anders uit. Moet nu nog: nieuwe wielen, niewe kap, misschien de chroomvleugels terug laten maken. De linkse ruit is nog stuk, er moet ng wat verchroomd worden ook. Gerard heeft nog een Honda MR, ondertussen ook al 18j oud en daarmee heeft hij ook al het "open"-sport-gevoel. De zetels zijn weg om te laten opmaken (mei 2006), nieuwe klinkjes gevonden voor binnen, nog klinkjes zoeken voor buiten. en de auto zou de baan op kunnen. Eigenlijk moet er nog wat gechromeerd worden en dan de boel in elkaar steken. Motor en versnellingsbak zijn wel niet origineel maar rijden vermoedelijk beter dan de originele.
Wat een verschil een beetje verf kan maken - mits goed aangebracht. |